سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سپتیک تانک - سازآب

 

سپتیک تانک :

محفظه ای که برای پیش تصفیه فاضلاب انسانی در انواع کاربری ها محروم از سیستم دولتی تصفیه فاضلابها ، هتلها ، مجتمع های چندین طبقه و ... مورد استفاده قرار می گیرد سپتیک تانک نام دارد. شکل مخزن سپتیک تانک بصورت استوانه ای می باشد چرا که از لوله کاروگیت ساخته می شود. در داخل مخزن سپتیک تانک دو قسمت وجود دارد که توسط بافل یا همان دیواره جدا کننده از هم تفکیک شده اند. در بخش اول کلیه فاضلاب انسانی جای دارد و بعد از ماند حدود 5 ساعت در اثر شرایط بی هوازی و فعالیت میکرو ارگانیسم هاف این فاضلابها تجزیه شده و بخش جامد یا بخش باره آن در ته بخش اول مخزن ته نشین می شود و آب و سیال از طریق سوراخی که بر روی بافل قرار دارد به سوی بخش دوم مخزن سپتیک تانک روانه می گردد و در آنجا نیز برخی فعالیتها انجام می شود و در نهایت فاضلاب پیش تصفیه شده از طریق لوله های خروجی به سوی مقصد مورد نظر حرکت و تخلیه می گردد. مخزن سپتیک تانک از جنس پلی اتیلن می باشد.

انواع سپتیک تانک پلی اتیلن :

سپتیک تانک پلی اتیلن به لحاظ نوع لوله مورد استفاده در ساخت مخزن اولیه و ثانویه به مدلهای مختلفی تقسیم میشود.

·          سپتیک تانک دوجداره با لوله پلی اتیلن دوجداره کورتیوب

·          سپتیک دوجداره با لوله کاروگیت

·          مخزن سپتیک دو محفظه با لوله پلی اتیلن دوجداره اسپیرال

·         سپتیک دو قسمته با لوله پلی اتیلن دوجداره اسپیرال کاروگیت

·         سپتیک پلی اتیلن دولایه

کم کیفیت ترین مدل از انواع  سپتیک تانک پلی اتیلن ، سپتیک تانک دولایه می باشد و قوی ترین سازه  تصفیه فاضلاب انسانی ( سپتیک تانک ) نوع دوجداره با لوله پلی اتیلن دوجداره اسپیرال می باشد . نکته مهم در تولید سپتیک تانک آگاهی تولید کننده از شرایط استفاده خریدار می باشد. بعنوان مثال چنانچه بار ترافیکی روی یک مخزن سپتیک وجود داشته باشد نوع متریال و میزان پلی اتیلن مورد استفاده در ساخت محصول با زمانی که این شرایط وجود ندارد متفاوت خواهد بود.

طرزکار سپتیک تانک و فرآیند تصفیه فاضلاب انسانی در داخل مخزن :

در داخل مخزن سپتیک تانک برخی فرایندهای بی هوازی و هوازی صورت می پذیرد. فعل و انفعالاتی که در مخزن سپتیک تانک صورت می گیرد عبارتست از پالایش و تجزیه اولیه ی فاضلاب که همان ته نشینی سرباره ها است. موادی که در مخزن ته نشین و یا رونشین می شوند مراحلی از تصفیه را می گذرانند . سپتیک تانک فاضلاب به نحوی توسط طراحان و تولید کنندگان طراحی می شود که فاضلاب ورودی به آن تقریباً‌ بین یک تا سه روز باقی می ماند. در مدت مذکور مواد معلق به نسبت سنگین فاضلاب به صورت لجن در کف مخزن ته نشین شده و بیشتر مواد معلق سبک و از جمله روغن و چربی به تدریج به شکل کف غلیظی در سطح مایع شناور می گردد. وقتی که مقداری فاضلاب وارد مخزن می شود به اندازه هم حجم آن پساب از لوله خروجی دفع می شود. لجن ته نشین شده در کف مخزن در اثر فعالیت باکتریهای غیر هوازی تجزیه گردیده تبدیل به مابع و باعث ایجاد گاز می نماید. نتیجه فعل و انفعالات مزبور، کاهش قابل ملاحظه حجم لجن می باشد و به همین دلیل معمولاً تخلیه لجن این مخازن هر 2 تا 4 سال یکبار بر حسب زمان ماند اولیه ضرورت می یابد .

با استفاده از سپتیک تانک می توان بسیاری از مواد جامد را قبل از حل شدن در فاضلاب از آن جدا کرد. اگر این مخازن بلافاصله پس از خروج فاضلاب از سرویس های بهداشتی تعبیه شود به راحتی می توان 50 درصد از بار آلودگی فاضلاب را توسط آن حذف کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع محصولات تولیدی شرکت سازآب از قبیل سپتیک تانک ، لوله کاروگیت ، لوله پلی اتیلن ، منهول پلی اتیلن و ... می توانی به به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.